Hani denir ya özrü kabahatinden beter diye, işte tam da öyle,
Bu aralar Diyanetin verdiği yanlış fetvalardan birisiyle haklı olarak medya çalkalanıyor.
Diyanet İşleri Başkanlığı, “Yengeç, kalamar, ıstakoz, karides, midye, kurbağa vb. gibi deniz ürünleri yenilebilir mi?” sorusuna, “Balık sınıfına girmeyecek midye, karides, kalamar, yengeç, ıstakoz gibi deniz hayvanlarının helal olmadığı görüşünü benimsemiştir. Kurbağa, yengeç, kaplumbağa veya su yılanının yenmesi helal değildir” görüşlerini paylaşmıştı.

Tabi ki tepkiler ardarda geldi.

Diyanet İşleri Başkanlığı yeni bir açıklama yaparak tepkilere yanıt verirken özrü kabahatini aştı.

“FETVA DEĞİL” MİŞ.

Diyanet İşleri Başkanlığı’nın Din İşleri Yüksek Kurulu, resmi sosyal medya hesaplarından paylaştığı, bazı deniz ürünleri ile ilgili görüşünün yeni bir fetva olmadığını açıkladı.

Din İşleri Yüksek Kurulu’nun açıklamasında, “Din İşleri Yüksek Kurulumuzun deniz ürünleri ile ilgili görüşü, bazı sosyal medya kullanıcıları ve medya organlarınca çarpıtılarak yeni bir görüş gibi gündeme getirilmiştir. Kurulumuz, geçmiş yıllarda vatandaşlarımız tarafından bazı deniz ürünleri ile ilgili sorulan bir soruya, mezheplerin görüşlerini dikkate alarak, klasik fıkıh kitaplarında da yer alan bilgileri aktararak bir cevap vermiştir. Söz konusu cevap, kurulumuzca verilen yeni bir fetva değildir” denildi

Allah aşkına bu bir cevab mı?
Diyanet sanki diyor ki,(fetvaya zoraki katılıyoruz der gibi)
Biz bu fetvayı şimdi vermedik, önceleri bu fetva kurulumuzca verildi, yeni bir fetva değil 
Konu, fetvanın şimdi verilip verilmediği değil, onu soran da yok zaten.
Yüksek din kurulunun şu cevabına bakar mısınız?
" sorulan bir soruya, mezheplerin görüşlerini dikkate alarak, klasik fıkıh kitaplarında da yer alan bilgileri aktararak bir cevap vermiştir".
Amiyane tabirle gel de burdan yak hani.
Mezheb görüşleri dikkate alınmış mış,
Allah'ın görüşü nerede?
Mezheb görüşü ayrı bir din mi?
Allah'ın âyeti orada açık-seçik dururken mezheb görüşünü ileri sürmek Allah'a ortak koşmak değil de ya nedir?
Hükmün tek sahibi Allah değil mi sizce?
Haram hükmünü koymak yalnız Allah'a mahsusken nasıl oluyor da mezheblerin yorumlarına helal-haram diyebiliyorsunuz?
Şahsen tercih edilmeyebilir fakat haramdır denemez, diyemezsiniz.
Yasaklanabilir ama haram yapılamaz.
Deniz, kirli veya zehirli ise balık, karides, midye vs.yasaklanabilir,
Dr .uygun görmediği bir hastaya bunları yasaklayabilir.
Haram kılma yetkisi yalnız Allah'a mahsustur.

Şu ayet dururken nasıl caiz değil veya haramdır dersiniz?
اُحِلَّ لَكُمْ صَيْدُ الْبَحْرِ وَطَعَامُهُ مَتَاعاً لَكُمْ وَلِلسَّيَّارَةِۚ 
"Kendinize ve yolculara geçimlik olmak üzere sularda avlanmak ve onu yemek size helâl kılındı..."/ Maide 96

Ayrıca şu âyetlere bakmadan geçmek olmaz:
وَمَا يَسْتَوِي الْبَحْرَانِࣗ هٰذَا عَذْبٌ فُرَاتٌ سَٓائِـغٌ شَرَابُهُ وَهٰذَا مِلْحٌ اُجَاجٌؕ وَمِنْ كُلٍّ تَأْكُلُونَ لَحْماً طَرِياًّ
"Şu iki çeşit su kütlesi birbirine eşit olmaz; birisi tatlıdır, susuzluğu giderir ve içimi güzeldir, ötekisi ise tuzlu ve acıdır. İkisinden de taze et yersiniz..."/Fatır 12

وَهُوَ الَّذٖي سَخَّرَ الْبَحْرَ لِتَأْكُلُوا مِنْهُ لَحْماً طَرِياًّوَتَسْتَخْرِجُوا مِنْهُ حِلْيَةً تَلْبَسُونَهَاۚ...

"Taze etinden yemeniz ve mücevherini çıkarıp takınmanız için denizi hizmetinize veren de O’dur."/Nahl 14

Allah, haddinizi bilin diyor
يَٓا اَيُّهَا الَّذٖينَ اٰمَنُوا لَا تُحَرِّمُوا طَيِّبَاتِ مَٓا اَحَلَّ اللّٰهُ لَكُمْ وَلَا تَعْتَدُواؕ اِنَّ اللّٰهَ لَا يُحِبُّ الْمُعْتَدٖينَ
"Ey iman edenler! Allah’ın size helâl kıldığı iyi ve güzel şeyleri haram saymayın, sınırı (haddi) da aşmayın. Allah sınırı (haddi) aşanları sevmez."/ Maide 87

Tek kaynak Kur'an olan dinin kaynağına ilâve yapıp "edille-i şer'iyye yi haşa 4'e çıkarırsanız sonuç budur.
Mezheb yorumlarını din sayarsınız akıl almaz fetvalarınızla hem kendinizi hem size uyanları "kayıtsız din'e" mahküm ederek mahvedersiniz.
Bunun ne derece ağır olduğunu ahiretten anlayacaksınız.
Ümidim yok ama gönül arzu eder ki bu hatanızdan dünya da dönün.

Neymiş bu fetva önce verilmiş miş.
Kur'an'a uygun değilse-ki değil- yanlış olan bu fetvadan vaz geçmek çok mu zor?
Önce verilen fetvalar geçerliyse sizin orada ne işiniz var?
Yazık değil mi onca Din Kurulu Yüksek Üyeleri ve mahiyetlerinde çalışan uzmanlara?
Sizin aklınız yok mu ki eski fetvalara uyma zorunluğu duyuyorsunuz?
Klasik fıkıh kitaplarında mürtet öldürülür yani dinden dönenin katli vaciptir  fetvası var, o fetva sizin ilmihalinzde ve klasik dediğiniz ilmihallede duruyor.
Deaş bu fetvaya dayanarak kendi fikirlerince dinden döndüğünü iddia ettikleri kişilerin kellesini alıyor, katlediyor yani deaş'ın uyguladığı ilmihalle yani ilmihal bilgisi ile insanları katletmeleri sizin basıp sattığınız ilmihal bilgisi aynı, daha önce de yazmıştım, bu hususta sizin IŞİD'e karşı olmanız havada kalıyor Bir mana ifade etmiyor.

Yüksek Din Kurulunun şu yenmez, haram cevabına bakar mısınız?

Allah aşkına siz Kur'an okumaz mısınız?
Kur'an'dan haberiniz yok mu?
Kuran'ı güzel sesle seslendirme yarışmasını biraz bırakın da Kur'an'ı iyi anlayanlar arasında bir yarışma düzenleyin de Kur'an hükümlerine ne derece sadıksınız görelim.
O zaman, karides istakoz vesaire yemenin haram olmadığını anlayacaksınız,
 İşte son inen ayetler den bu husustaki Allah'ın mesajı:
قُلْ لَٓا اَجِدُ فٖي مَٓا اُو۫حِيَ اِلَيَّ مُحَرَّماً عَلٰى طَاعِمٍ يَطْعَمُهُٓ اِلَّٓا اَنْ يَكُونَ مَيْتَةً اَوْ دَماً مَسْفُوحاً اَوْ لَحْمَ خِنْزٖيرٍ فَاِنَّهُ رِجْسٌ اَوْ فِسْقاً اُهِلَّ لِغَيْرِ اللّٰهِ بِهٖۚ فَمَنِ اضْطُرَّ غَيْرَ بَاغٍ وَلَا عَادٍ فَاِنَّ رَبَّكَ غَفُورٌ رَحٖيمٌ ﴿١٤٥﴾
De ki: “Bana vahyedilende, murdar et (meyte  (yani leş) veya akıtılmış kan yahut domuz eti -ki pisliğin kendisidir- ya da günah işlenerek Allah’tan başkası adına kesilmiş bir hayvandan başka, yiyecek kimse için yasaklanmış bir şey bulamıyorum. Ama kim bunlardan yemek zorunda kalırsa, haksızlığa sapmadıkça, sınırı aşmadıkça (yiyebilir). Çünkü rabbin bağışlayan ve esirgeyendir.”/Enam 145

Allah, (hayvan eti olarak) bunlardan başka haram bildirmedim diyor, elçisine de,  bana vahyolunanda bu sayılanlar dan başka bir haram  bulamadım de diyor.
Diyanet, kendi kafasında göre haram koyuyor.
Allah sonumuzu hayırlı etsin.